Sider

tirsdag 2. juni 2015

Sokkestrikking

Sokkestrikk er en av mine favoritter. Det går fort, enkelt å ta med i veska og alle liker å gå med sokker. Jeg har masse sokkegarn, både kjøpt og spunnet. Jeg liker å handle sokkegarn, jeg vet alltid hvor mye jeg trenger, det koster stort sett ikke så mye og det er godt å ha mange par på lager. Denne gangen har jeg valgt mønstret Lindsay fra boka Sock innovation av Cookie A. Cookie A har fine mønster som er gode og følge. (Selv om jeg ikke liker helen på disse sokkene så godt.) De er varierte og ikke for enkle og strikkes med ganske tynt garn og tynne pinner. Har snart strikket alle i denne boka så det er vel på tide å kjøpe en ny. Garnet jeg bruker denne gangen er Zauberball 75% ull superwash og 25% polyamid. Det er et Tysk garn som jeg kjøpte i Boston, USA for et par år siden. Godt å strikke med, ikke så godt å rekke opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar