Sider

søndag 14. juni 2015

En lilla drøm



Jeg har masse spælsauull som en venninne og jeg bestilte sammen. Det er vel et par år siden nå å vi viste vel ikke helt hvor mye vi bestilte den gangen. Men ulla kom så det var bare å sette i gang. Det er råull, altså ull som kommer rett fra sauen, uvasket og full av lanolin. Må vel si at Olav var litt skeptisk da jeg gikk igang med vasking på kjøkkenet. Jeg rekna med at det kom til å lukte våt sau over hele huset men det må man jo klare å holde ut en liten stund. Men der tok jeg feil, dette ble ikke ille i hele tatt. Så vaskingen av ullen gikk helt fint. Jeg har pakka den vaska ulla i pakker på ca. 200 gr slik at den er enkel og ta igjen. Ettersom jeg ikke har så mye plass oppbevarer jeg ikke ulla helt etter oppskriften. Fikk et tips om at det er lurt å fryse ulla så fettet ikke harskner men det har jeg heller ikke plass til. Så jeg oppbevarer den i poser i en kurv.
Denne ulla har jeg kjelefarget med farge fra Ashford kjøpt på Spinnvilt, kardet på håndkarder og spunnet på Ashford Joy. Dette er det første garnet jeg har spunnet på den nye rokken og jeg synes det gikk greit, litt oppstartproblemer men etter det gikk det som en drøm. Det er mye større sneller på den nye rokken så jeg får større hesper. Det er en fordel. Nå må jeg bare finne et strikkeprosjekt for det nye garnet, inntil da får det ligge på modning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar