Sider

lørdag 27. juni 2015

En veldig blå jakke

Blå jakke i alpakka.
 Denne jakken har jeg strikket på strikkemaskin i Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka. Garnet har jeg bestilt og får på koner. Når jeg strikker på strikkemaskin er det mye enklere så slipper jeg å nøste opp alt garnet. Jeg har strikket masse på maskin i dette garnet og kjenner det godt. Mønstret har jeg laget selv, jeg har ikke strikket akkurat denne modellen før men flere som ligner. På strikkemaskin er den største jobben å lage mønster og å få det til å stemme med virkligheten. på jobben har vi et designprogram som heter Designaknitt som er ganske bra men ikke topp. Det gjør mønsterutforming enklere men vi må gjerne strikke 2-3 modeller før det blir helt bra. På denne jekken har jeg heklet stolper med knappehull og kant rundt halsen. Jeg har montert med en linker (Hague) som gjør sammensyingen mye enklere. Jeg synes alpakkagarn kan sige litt men når det er strikket på maskin holder det fasongen veldig bra.
Bruker fremdeles den litt uvillige modellen.

Blå jakke i alpakka.
1 kg alpakka på kone.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar