Sider

søndag 7. juni 2015

Rokkene mine

Jeg er ganske glad i å kjøpe utstyr. Da jeg startet med spinning hadde jeg en gammel rokk som hadde tilhørt min samboers bestemor. Den var grei nok men den skrangla litt og hadde veldig få sneller/spoler. Ettersom den er gammel hadde vi ikke lyst til å reparere den slik at det ble synlig. Jeg var derfor på utkikk etter en ny rokk. En venninde av meg ville selge sin, en rokk laget av Lindbergsengen på Skarnes, så jeg prøvde den og den faldt i smak så da kjøpte jeg den. Den har blitt flittg brukt. Utpå høsten i 2014 så jeg det skulle bli spinnetreff i Oslo også, det ville jeg bli med på. Men rokke min er alt for stor og upraktisk å ha med på buss og bane. Jeg tenkte først å bare ha med håndtein, men det er jo litt kjedelig å ikke ha rokk med. Så da bestemte jeg meg for å kjøpe en reiserokk. Jeg kjøpte da en Ashford Joy, liten og nett med sekk. Den er jeg veldig fornød med selv om jeg krangla litt med den til å begynne med. Så da har jeg tre rokker, en gamle står bare til pynt og rokken fra Skarnes skal på utlån i sommer så den får muligens et nytt hjem snart.


Ingeborg sin gamle rokk.


Rokken fra Skarnes.

Min nye Ashford Joy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar