Sider

mandag 22. juni 2015

Nytt prosjekt



Lue i Indiecita og Tilia.


Det er viktig å ha flere prosjekter på gang synes jeg. Stort sett er jeg ganske disiplinert så jeg får det meste ferdig. Knapper kan være en utfordring, de må jo kjøpes etter jeg har laget knapphull, da er lufta gått litt ut av meg. Men det blir, og da blir jeg gjerne ferdig med flere på en gang, for da har jeg samla opp og kjøper knapper til flere prosjeker på en gang.

Jeg har gjerne et stort prosjekt på gang, noe som skal vare en stund, så må jeg ha noe smått som jeg blir ganske fort ferdig med, elsker å bli ferdig. Jeg er faktisk ganske glad i å feste tråder. Jeg må ha et prosjekt til å ha i veska et såkaldt "veskeprosjekt". Jeg har stort sett et prosjekt på strikkemaskina, her går montering litt treigt selv om jeg for tiden har en linker til å sy sammen strikketøy med. Så må jeg ha to spinneprosjekt på gang, et på rokken og et på håndtein. Det blir jo endel men noe skal en jo holde på med.

 Nå har jeg blitt ferdig med litt så da har jeg startet to nye prosjekter. En lue i Indiecita og Tilia som er kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Mønster fra Filcolana fra Danmark. Lue strikker jeg i dobbelt garn Indiecita er 100% alpakka og Tilia er 70% kid moher og 30% silke. Det siste veskeprosjektet mitt er også nesten ferdig så jeg starter på et nytt der også, det er et  Leaf Press Shawl by Judy Marples. Det skal jeg prøve å strikke i Pakucho bomull som er økologisk og fair trade og Silke-Tweed, 52% silke og 48% lammeull fra Garnstudio. Pakucho bomullen er kjøpt på Nøstet Mitt på Lamberseter i Oslo mens Silke-Tweeden er så gammel at jeg ikke husker hvor den er kjøpt. Tror ikke den produseres lenger.
Sjal i Pakucho bomull og Silke-Tweed.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar