Sider

søndag 3. mai 2020

Banyan Tree Socks

Etter en lang periode der jeg nesten bare har strikket sokker fra The Handmade Sock Society er det endelig et par fra listen min på Ravelry. Dette paret har stått på listen lenge. Det er  Banyan Tree Socks av Debbie O`Neill. Det er først gang jeg strikker et av hennes mønster. Dette paret ligger som et gratismønster på Ravelry.
Sokkene er strikket i Arwetta Classic i farge 220, garnet er kjøpt på Garntopia i Oslo.
Mønstret er godt og klart og sokkene er strikket på pinne 2.00 mm.
Det har vært litt lite sokkestikking den siste tiden men nå skal det få komme noen nye par på pinnene.
Jeg har planer om å strikke maisokken i 12i20 med Garnbutikken Fortuna i tillegg har jeg noen mønster i køen min og flere nøster med sokkegarn som jeg verker etter å strikke opp.
Det er fremdeler ganske bra med strikketid og jeg gjør stadig framgang på mange av de store prosjektene mine. Jeg har håp om å felle av et sjal i kveld og jeg har kjøpt garn til en barnekjole og jakke til en liten tulle. Jeg håper jeg får startet på det om ikke lenge. Jeg har også fått sydd litt og klippet ut deler til to topper som jeg skal sy til uka eller helga.
Det har også blitt littegrann spinning på håndtein men ikke mye.
Så planen er klar for de neste par ukene. Det har blitt litt opprekking denne uken det lett når jeg har alt for korte pinner å ikke se feilene jeg hele tiden gjør, men nå er alt klart til å starte på igjen.
På Ravelry sin utfordring har jeg kommet 43% og det er vel helt etter skjema så det er bare å stå på.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar