Sider

søndag 24. mai 2020

Restesokker


Det har blitt lite sokkestrikking i det siste men nå har jeg et par ferdig. Jeg har stort sett et strikketøy med meg i vesken slik at jeg kan strikke et par omganger hvis muligheten byr seg. Ettersom jeg ofte venter på jobb får jeg strikken litt nå og da men i den siste tiden har det ikke vært slik. Disse sokkene startet jeg på i februar, så ble de liggende da og jeg glemte dem. Men nå har de fått kommet fram og blitt ferdige. Sokkene er strikket i rester av Norogarn og litt Regia. Jeg var litt usikker på om jeg hadde nok garn. Jeg liker fargene på dette garnet, men det er ikke så slitesterkt som jeg ønsker sokkegarn skal være. Mønstret er det jeg vanligvis bruker på enkle sokker og de er strikket på pinne 2,25.

Denne uken har jeg også klart å bli ferdig med å strikke den store blomsterjakken, den startet jeg med i september 2018 så det er deilig. Nå er det montering som står for tur på den og det er en stor jobb. Men jeg håper å få den helt ferdig i løpet av uka, det er mye sammensying på den så det vil ta litt tid så vi får se. Det er i hvert fall godt at den er strikket ferdig.

I den uka som kommer håper jeg på å få startet opp med noen nye prosjekter, strikke på de prosjektene jeg holder på med, som ikke er så mange. Bare to sjal og en genser. Jeg har en barnekjole og jakke, to kortermede topper og en genser i selvspunnet garn som venter i køen min. Garnet ligger utover gulvet så det er best å komme igang snart.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar