Sider

søndag 17. mai 2020

Endelig litt spinning

Denne hespen har vært under spinning veldig lenge. Den er spunnet og tvunnet på håndtein. Fiberen er Grå Trønder fra Holum Gård i Meldal. En fin fiber å spinne, naturlig og rustikk. Dette er første gang jeg tvinnner på håndtein og det skal jeg ikke gjøre en gang til for det var ikke moro. Neste gang skal tvinningen tilbake på rokken.
Men hespen ble ganske bra, noen ujevnheter ble det men det kan jeg leve med.
Hespen ble i underkant av 50 gram og 137 meter.
Hva skal dette bli da? Den er omtrent samme tykkelse som alt det andre garnet jeg har laget så det kommer vel til å ligge i hylle en stund før det får komme inn i en genser.
Jeg har ikke strikket kjempemye av det garnet jeg har spunnet men de plaggene jeg har laget har blitt mye brukt og det er planer om en ny genser snart.
Denne uken har jeg strikket på en teststrikk og ikke noe annet. Jeg håper å bli ferdig med den i kveld og da blir det litt mer variasjon i strikkingen min. Det er jo det jeg liker best. Så planen neste uke er å strikke litt på alt av prosjekter jeg holder på med å kanskje legge opp noe nytt.
En rolig 17. mai er feiret ferdig så får vi håpe at neste år er alt tilbake til normalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar