Sider

søndag 2. april 2023

Glisando

 

Glisando fra Love Notions

Glisando pants fra Love Notions Sewing Patterns. Buksene er sydd i 100% lin kjøpt fra Stofflykke i Tromsø.

Jeg er litt usikker på disse buksene om jeg liker dem eller ikke. Det får jeg finne ut til sommeren når det er tid for å bruke dem.

Mønstret er i utgangspunktet en bukse med knapper i gylfen, det liker jeg ikke så jeg sydde i glidelås isteden. Jeg har ikke sydd baklommer på buksen. Ellers har jeg ikke forandret på mønsteret. Jeg burde kanskje sydd buksene litt trangere nederst og det kan jeg forandre på hvis jeg finner ut at jeg ikke liker vidden. Jeg er ikke superbegeistret for dette mønsteret og jeg er litt usikker på hvorfor, men jeg tror ikke jeg kommer til å sy flere slike bukser. Det er også shorts og skjørt i samme mønsterpakke.

Stoffet er et deilig ganske tynt linstoff som passer perfekt til en sommerbukse. Lett og godt å bruke.

Jeg har bestemt meg for å lage klær som passer sammen med de klærne jeg har i garderoben fra før og denne buksen passer godt sammen med Fagerliatoppen designet av Ellen H. Bergsrønning som jeg strikket i 2020 og Rhapsody blusen som jeg sydde sist sommer.

Rhapsody Blouse fra Love Notions

Denne uken har jeg strikket som vanlig, jeg har blitt ferdig med en hel del prosjekter i det siste så jeg har ikke så mange prosjekter på pinnene for tiden. Men det skal det bli i løpet av påsken. Jeg har klipt ut en kjole og en jakke som jeg har tenkt å sy i påsken og jeg er på jakt etter noen bestemte mønster som passer til stoffene jeg har i lagret mitt. Blant annet noen enkle topper som ikke krever så store mengder stoff. Været har vært deilig de siste dagene så vi har kommet oss ut på plattingen for å slikke sol, lese og strikke. Det er deilig at våren endelig er her.

God Påske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar