Sider

søndag 26. mars 2023

Sokker i garn fra Countess Ablaze

Enkle sokker i garn fra Countess Ablaze

Enkle sokker der garnet får spille hovedrollen.

Garnet jeg har brukt her er Countess Ablaze i fargen «A light That never Comes». Dessverre har dette merket opphørt og dette er den siste hespen jeg har i dette garnet. Klare sterke farger var kjennemerket her og så mye fint. Garnet kjøpte jeg på Wollinn i Irland i 2018.

Har brukt et velkjent mønster, det sitter fast i hodet så det er bare å strikke, enkelt og greit.

Dette paret har vært med i veska og blitt strikket i pauser og ved anledning så nå er det kommet et nytt par på pinnene denne gangen et par herresokker i Wollmeise.

Denne uken har vært en ganske vanlig uke når det kommer til strikking og søm. Jeg har strikket litt på alle prosjektene mine, startet opp et nytt sjal, som jeg er litt usikker på. Får strikke litt til å se. Jeg er klar for å starte en topp i Wollmeise Lace bare ikke helt bestemt meg hvilken, men det skal være korte eller ¾ ermer, jeg har 300 gr så jeg får se hvor langt jeg kommer.  Jeg skal bruke denne uke til å tenke på det.

 På sømfronten har jeg blitt ferdig med en linbukse og fått ut mønster på en kjole, den er ikke til meg så det blir spennende. Denne uken får jeg forhåpentlig vis klipt ut et nytt prosjekt eller to så jeg er klar til å sy i påsken. Det blir påskeferie hjemme på meg så jeg håper å få sydd noen prosjekter da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar