Sider

søndag 16. april 2023

Pool & Conquer

Pool & Conquer av Martina Behm

 Pool & Conquer av Martina Behm er en hals eller skjerf, litt vanskelig å si hva dette egentlig heter. Her er det egentlig garnet som skal danne en mønstereffekt med farger som samler seg på bestemte steder. Det har jeg ikke fått til. Jeg tok opp mange ganger, skiftet pinner både opp og ned, men fikk det ikke til. Så da ble det heller mer stripete.

Det er ikke på grunn av mønsteret jeg ikke fikk det til, det er veldig nøye beskrevet, det ble bare ikke så jeg orket ikke bruke mer tid på å prøve å få det til og bare kjørte på.

Det er heller ikke på grunn av garnet det er bare helt nydelig. Et hespe Woolmeise Lace i fargen Aspentree. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna for lenge siden, jeg tror ikke Fortuna fører dette garnmerket lengre. Dette garnet er så mykt og godt å ha på så det er perfekt til å ha rundt halsen.

Dette har vært et langvarig prosjekt startet i desember 2021, men til mitt forsvar er det strikket på pinne 2,00 m.m. så jeg gikk litt lei i perioder.


Pool & Conquer av Martina Behm

Denne uken har jeg strikket litt på alle prosjektene mine så det er som vanlig. Jeg har litt få prosjekter for tiden. Jeg har bestemt meg for å rekke opp toppen Coral Kiss, den ble ikke helt slik jeg hadde sett for meg. Jeg må finne en annen topp til det garnet, det er også Woolmeise Lase, og starte igjen. Jeg har sydd en bluse som var veldig enkel og nå må jeg tenke ut neste syprosjekt. Jeg har et skjørt og topp i samme stoff i tankene, men vet ikke helt hvilke ennå. Det kan være praktisk å ha noe som ligner en kjole, men som også kan brukes hver for seg. Vi får se.

Denne uken har det vært ganske kaldt og en del regn, men våren har fått tak og nesten all snø er kommet bort og det er deilig. Neste uke skal det bli godt vær og det ser jeg fram til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar