Sider

søndag 9. april 2023

Metra Blazer

Metra Blazer med toppen Fagerlia under.

Metra Blazer fra Love Notiones patterns er en enkel blazer sydd i kraftig jersystoff.

Dette er en jakke som er enkel å sy og som har gode instruksjoner i mønstret. Nå har jeg sydd flere plagg fra dette mønstermerket og det er gjennomført gode instruksjoner og ofte flere filmer på Youtube som viser hvordan plagget skal sys. Jeg synes alltid de er nyttig å se noen Youtubsnutter før jeg går i gang med et prosjekt. Selv om det er teknikker jeg kan er det ofte noen triks og tips jeg ikke har tenkt på. Her er alle instruksjoner på engelsk, men det er ingen hindring.

Stoffet er et Puntostoff 60% viskose, 35% polyester og 5% elastan. Det er et kraftig stoff som vil holde fasongen godt. Stoffet er kjøpt på Stofflykke sin nettbutikk.

Det eneste ekstra som trengs for å sy denne jakken er litt stabilisering som flisselin eller lignende. Ingen knapper, ingen glidelås og det er vel det som gjør dette til et enkelt sømprosjekt. Det er lommer, men de er veldig enkle å sy.

Nå når jeg har sett på bildene lurer jeg på om jeg skulle ha sydd den litt kortere, men denne gangen blir den slik. Det er alt for mye jobb å legge den opp.

Til dette prosjektet har jeg brukt vanlig symaskin og overlock, men det går helt fint uten overlock.

Denne uken har det vært påskeferie og jeg har fått strikket en del. Jeg har startet noen nye prosjekter og blitt ferdig med andre. Jeg har sydd denne jakken og sydd en kjole til prøve, den er ikke til meg så det blir spennende å se. Jeg har kjøpt garn til en ny jakke, som jeg har startet på og virkelig ladet batteriene. Det har vært mange dager med sol og godt vær så vi har vært mye ute, men det har også vært noen dager med snøvær som er ekstra kjedelig når vi har fått en smak av vår. Men nå ser jeg fram til vår og litt varmere dager uten is og snø.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar