Sider

søndag 1. januar 2023

Jeans utgave 2.

 

Godt nytt år.

Jeg har endelig klart å sy en jeans som jeg mener passer bra. Etter noen forsøk klarte jeg det. Selv om den forrige buksa jeg sydde er helt brukbar passer denne slik jeg liker det. Jeg måtte gjøre om en del på mønstret før jeg sydde nr. 2, gå ned to størrelser, forkorte skrittlengden med 4 cm og legge på 6 cm på lengden. Jeg var veldig spent når jeg prøvde den første gang og ble veldig glad når den gikk over rumpa. Som jeg har skrevet tidligere er det ikke så vanskelig å sy en jeans som jeg trodde, men det er mange vendinger.

Denne buksa er også sydd i Deminstoff (10oz) uten stretsj, derfor 100% bomull, stoffet er kjøpt på Stoff og Stil eller Self Made som det heter nå.

Mønstret er som sist Itch to Stitch Eddystone Jeans. Godt mønster med mange størrelser og god sømbeskrivelse.

Det å ta bilde av svarte bukser er litt utfordrende så jeg måtte leke litt med fargene for å få fram litt mer detaljer.

Nå er jeg klar for et nytt år. Jula har blitt brukt til å strikke og å sy samt å pleie en sår hals. I uken som kommer har jeg tenkt å sy meg en kjole ettersom jeg skal på bursdag på lørdag og trenger en unnskyldning for et nytt prosjekt. Jeg har bestilt merino/silke stoff fra IdaVictoria og har tenkt å sy en variasjon over tynne topper til å ha under kjoler med utrigninger som passer til kjolene. Jeg fryser jo hele tiden så jeg får ikke brukt kjolene mine nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar