Sider

søndag 22. januar 2023

Foxthoughts

Foxthoughts av Hiroko Paine

Denne genseren startet jeg på i april i fjor og nå er den endelig ferdig.

Foxthoughts av Hiroko Paine/The Hare and The Crow. Mønstret er hentet fra Pompom Quarterly nr.35, Winter 2020. I beskrivelsen av dette mønstret står det at det ikke er veldig vanskelig, men krever selvtillit og konsentrasjon. Det er jeg enig i. Det som kan være litt utfordrende er at både mønster og fargetabeller som skal følges. Ettersom jeg ikke bruker det garnet som står i mønstret måtte jeg lage meg et eget fargekart for å holde orden på alle fargene, i mønstret er det 14 farger. Jeg brukte vel litt flere ettersom jeg ikke hadde nok av bunnfargen. Jeg må innrømme at det gikk litt i surr med garnskifting innimellom, men det er det ingen som ser. Jeg skulle nok ha forberedt meg litt bedre før jeg starte, men det er vel ikke min sterkeste side. I bærestykket brukte jeg hele tiden 4 forskjellige tråder som skal skiftes på forskjellige steder, det må bli rot for meg. Men det er ikke så nøye. Resultatet ble bra.

Etter det jeg kunne lese av oppskrifter skal mønstret på bærestykket strikkes ferdig før det deles til ermer, det gjorde ikke jeg, jeg delte til ermer før det. Jeg så det ble for langt for meg og etter litt tenking og måling kom jeg fram til at jeg måtte dele før for å få den til å passe. På bildet ser det ut som om det er delt før mønstret er ferdig, dette er lurt å være obs på hvis du skal strikke denne.

Foxthoughts av Hiroko Paine

 Genseren min ble veldig kroppsnær, og jeg kan ikke ha noe under den så dette blir en vårgenser. Ettersom jeg bare samlet sammen alt det tynne garnet jeg hadde i lagret mitt er ikke alt garnet i riktig tykkelse og heller ikke samme tykkelse så jeg har nok ikke helt truffet strikkefastheten helt.

Men alt i alt har dette vært en morsom strikkeopplevelse og jeg anbefaler å strikke den hvis du vil ha en liten utfordring. Jeg gikk litt tom etter bærestykket, men kom i gang igjen det var derfor det tok litt lang tid. Ensfarget bole er litt kjedelig.

Ellers har jeg strikket litt på alle prosjektene mine denne uken. Det har ikke blitt noe sying, men jeg håper å få sydd ferdig tightsen min denne uken, det er bare å legge opp og det tar vel 15 minutter, hva venter jeg på?

2 kommentarer:

  1. Den ble da også svært vakker🤩🤩🤩

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. En morsom strikkeopplevelse.

      Slett