Sider

søndag 15. januar 2023

Olympia Dress

 

Olympia Dress.

Olympia Dress er et mønster fra Love Notions sewing patterns. Mønstret er kjøpt på nett og kommer som PDF-fil, skrives ut på A4 ark og tapes sammen.

Stoffet er kjøpt på nettbutikken til Stofflykke i Tromsø. Det er en bommuldsjersey designet av Stenzo Textiles. Jeg har brukt coverlock og vanlig symaskin på denne kjolen.

Det er en litt spesiell v-utringing på denne kjolen den ser kanskje ikke så spesiell ut, men den er sydd på en spesiell måte. Jeg sydde denne kjole i STR. M i overdelen og STR. L fra livet. Jeg burde sydd hele kjolen i STR. M mulig jeg lærer dette til neste gang. Det er lommer i sidesømmen noe som er praktisk for mitt bruk. Dette er en veldig enkel kjole å få sammen og instruksjonene er nøyaktig og bra, men på engelsk. Det ligger også flere insrtruksjonssnutter på YouTube.

Denne uken har jeg strikket på alle prosjektene jeg er i gang med, jeg er i gang med å sy en treningstights og en truse, nesten ferdig. Tightsen har jeg bare igjen å legge opp og trusen er det litt mer jobb på. Prøver også å komme i gang mer på Sømrom, et digitalt fellesskap for syere med kurs, foredrag og mange godbiter. Jeg skal prøve å komme meg igjennom et kurs der de neste 2-3 månedene. Har tenkt på dette kurset lenge, men ikke kommet i gang, nå forsvinner det i april så da er det bare å kjøre på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar