Sider

søndag 18. desember 2022

Sokker i garn fra Olann

 

Sokker i garn fra Olann.

Enkle sokker strikket i garn fra Olann med vrangbord, hæl og tå i garn fra Garnbutikken Fortuna. Garnet fra Olann kjøpte jeg på garnfestivalen Woolinn i Dublin i 2018. Hespen så ikke så spettete ut som sokkene ble, men mange spreke farger ble det. Sokkene er strikket på pinne 2,25 m.m og er helt vanlige og enkle.

Det ser ut som om jeg bare klarer å bli ferdig med små prosjekter for tiden og jeg strikker vel litt mindre enn vanlig. Det er litt vanskelig å komme i gang når det er så mørkt ute, jeg skylder i hvert fall på det.

Jeg har klart å klippe en ny jeans, denne gangen i svart og regulert mønstret fra forrige bukse slik at den skal passe enda bedre. Det er vel lite sjanse for at jeg får tid til å sy så mye på den denne uka, men romjula skal settes av til søm og planlegging av vinter/vår sy og strikkearbeid. Jeg må prøve å planlegge litt mer slik at garderoben min henger litt mer sammen.

Ettersom vi går inn i siste uke før jul blir det vel litt mindre tid på strikking og søm og mer tid til juleforberedelser, men det er jo hyggelig det å.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar