Sider

søndag 29. mai 2022

Love Note

 

Love Note av Tincanknits.

Love Note av Tincanknits, dette er den andre Love Noten jeg har strikket. Denne gangen har jeg kuttet ut hullmønstret på bærestykket og strikket både bolen og ermene litt lengre. Som jeg har skrevet tidligere er dette et supert mønster.

Jeg har bruket Martin’s Lab Comfy Merino i fargen Comhar ogFortunas Silkemohair i fargen Tronka begge kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Jeg brukte ca. 150 gram merino og 75 gram silkemohair. Enkel og rask strikking og en veldig deilig og anvendelig genser.

Denne genseren er strikket fra halsen og ned og jeg er som vanlig ikke fornøyd med avfellingen nederst, så jeg driver og teller på knappene om jeg skal gjøre det opp igjen. Jeg får tenke litt på det.

Denne uken har jeg strikket litt på alle prosjektene mine og fått sydd ferdig to bluser og er i gang med en kjole. Alle tre er fra samme mønster og til alt overmål passer de. Jeg har selvfølgelig kjøpt noen flere mønster og nå håper jeg at jeg er i flytsonen på søm.

På lørdag startet Summer Sock Camp med The Crazy Sock Lady og denne samstrikken varer hele sommeren, jeg er med så i sommer skal det bli mye sokker hvis alt går etter planen. Det hender at det dukker opp noen prosjekter jeg bare må starte på, men sokker er super sommerstrikk.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar