Sider

søndag 8. mai 2022

Vintereng

Vintereng av Ellen H. bergsrønning

  Da har jeg endelig blitt ferdig med Vintereng. Jeg startet den som samstrikk med Ingrid i januar, men hun er jo ferdig for lenge siden. Men nå er den ferdig og jeg er fornøyd med den. Litt for varm nå, men den kan spares til høsten.

Mønstret til denne genseren er laget av Ellen H.Bergsrønning og kom ut i 2018. Mønstret er klart, greit og lett å forstå. Nå har jeg strikket flere mønster som Ellen har laget og det er gjennomarbeidet og gode mønster.

Jeg har strikket genseren i Jamieson & Smith, et garn jeg har strikket en god del av og liker veldig godt. Det er også det garnet som er foreslått i mønstret. Når jeg skal strikke flerfarget mønsterstrikk eller Fair Isle foretrekker jeg dette garnet eller annet rent ullgarn da blir mønstrer fint og det er en god følelse å strikke av. Jeg strikket genseren på pinne 3,00 m.m.

Jeg brukte 9 forskjellige farger i mønsterborden bare for å gjøre den litt mer min, men ellers fulgte jeg mønsteret. Jeg har en del av dette garnet i lagret så jeg kjøpte bare garn til bunnfarge og brukte 10 nøster på 25 gram. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna.

Det har vært litt utfordrende å bli ferdig med noe som helst i det siste så det var veldig deilig å bli ferdig med denne genseren nå. Og det ser ut til å løsne litt for det er flere prosjekter som er nesten ferdig nå og det er deilig, så jeg kan starte på noe nytt. Jeg har lagt opp et par nye sokker og det i et nydelig garn jeg kjøpte i Irland.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar