Sider

søndag 27. februar 2022

Genser i Merilin

 


Når jeg strikket denne tynne genseren, tok jeg utgangspunkt i mønstret Oktobernatt av Ingvill Freland. Jeg har strikket Oktobernatt slik det står i mønsteret og jeg har strikket noen utgaver der jeg har tatt utgangspunkt i mønstret, men komponert deler av genseren selv. I denne utgaven har jeg strikket bolen og ermene etter mønsteret, men felt raglansfelling i stedet for rundfelling og strikket genseren høyere bak så den kommer godt opp i nakken. Genseren er strikket i Isager Merilin 80% ull og 20% lin, garnet er kjøpt på Fru Kvist for et års tid siden. Jeg har tenkt litt frem og tilbake på hva det skulle bli, men kom fram til en enkel grå genser er alltid bra å ha.

Genseren er så myk og god å ha på og jeg synes den sitter godt. Jeg var litt redd for at den skulle gå ut en del i vask med jeg synes den har holdt fasongen bra og lengde og vidde er perfekt. Det gikk mye mindre garn enn jeg trodde og jeg har brukt ca. 250 gram så dette er et drøyt garn. Positivt overrasket over dette garnet og kommer nok til å strikke mer med det.

Det var veldig tilfredsstillende å bli ferdig med denne genseren ettersom jeg synes det er så lenge siden jeg har blitt ferdig med noen store prosjekter. Så i helgen har jeg planlagt og funnet fram garn til noen nye store ting som ligger bare og venter på å bli startet. Det har vært vanlig mye strikketid i det siste og jeg har strikket på alle prosjektene mine, men ikke startet på noe nytt. Det må jeg få rettet opp denne uke og få noe mer på pinene. Jeg har også kommet i gang med å sy på en skjortekjole i lin McCall´s mønster M7996. Jeg har ikke kommet veldig langt med overdelen er sydd sammen og prøvd.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar