Sider

søndag 6. februar 2022

Skjorte

McCALL`s M8027
 

Jeg har en plan om å sy de klærne jeg trenger i 2022. Dette er det første plagget jeg har prøvd meg på og det er en stund siden jeg har sydd klær i vevet stoff. Jeg har sydd noen kjoler og topper i jersey de siste årene, men det er litt annerledes. Jeg sydde en prøve først for å sjekke egne kunnskaper og for å rette på feil og å øve litt. Det er litt utfordrende å finne rett stoff og det er litt skummelt å klippe ut delene. Jeg fikk rettet opp i noen av de åpenbare feilene jeg gjorde på prøven, tok bort de detaljene jeg ikke ville ha og korrigerte størrelsen. Det mest utfordrende på denne skjorten synes jeg er kragen og knapphull som jeg ikke er så glad i å sy.

Mønstret er McCALL`s M8027 kjøpt fra Sew Essential UK. Stoffet og sytilbehør er kjøpt på Stoff og Stil.

Jeg er sånn midt på treet fornøyd med resultatet, men tatt i betraktning det er første skjorte på lenge er det helt OK.

Enkle sokker i Arwetta Classic.

Jeg har også kommet i mål med noen sokker. Dette er enkle sokker strikket etter mitt vanlige mønster på pinne 2,25 m.m. Garnet er selvfarget, på Arwetta og jeg synes fargen ble fin.

Denne uken har vært litt travlere enn vanlig, men jeg har fått inn litt strikketid. Det har gått mye i opprekking det siste, men nå tror jeg at jeg er på rett kjør igjen. Så jeg har strikket litt på alle prosjektene jeg har på gang, men ikke strikket ferdig noe eller startet på noe nytt.

På søm siden jobber jeg med å få et mønster på en kjole til å passe til målene mine og jeg håper jeg får klippet den i løpet av uken eller neste helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar