Sider

søndag 13. februar 2022

Enkle sokker i Sterk fra Du Store Alpakka.
 Sterk er et garn jeg ikke har strikket særlig mye med. Bare et par votter for noen måneder siden. Men da jeg strikket det votteparet fra noe Sterkgarn jeg hadde i lageret oppdaget jeg at det var et veldig godt garn å strikke av. Det er tykkere enn det garnet jeg vanligvis strikker sokker av så jeg strikket disse på pinne 3.0 m.m. Det gikk selvfølgelig fort å strikke disse sokkene og litt tykkere sokkegarn ga mersmak. Sokkene er ikke strikket etter et mønster, men prinsippet er, litt tykkere garn litt færre masker. Garnet er kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita og har ligget i lageret siden 2016 så det var på tide det fikk bli til sokker.

Denne uken har jeg strikket litt på alle prosjektene jeg holder på med. Det går litt trått for tiden og ingen ting har blitt ferdig denne uken. Jeg har heller ikke startet på noen nye strikkeprosjekter, men er i gang med et nytt syprosjekt. Det skal bli en kjole McCall´s M7996 i lin. Jeg har justert mønstret og sydd en prøve av overdelen. Blir nok noen små justeringer på skjørtet og, så får vi se hvordan dette går.

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar