Sider

søndag 20. mars 2022

Compass cowl

 

Copass Cowl av Tin Can Knits

Compass cowl er den første halsen jeg har strikket. Mønstret er hentet fra boka StrangeBrew av Tin Can Knits som består av Alexa Ludeman og Emily Wessel.

Halsen er strikket i Pernilla fra Filcolana kjøpt på Garnbutikken Fortuna dette var rester etter en genser jeg har strikket. Jeg opplevde at Pernillagarnet nuppet mye i den genseren jeg strikket, men en hals vil kanskje holde litt bedre. Det er et fantastisk mykt og deilig garn å ha på også rundt halsen.

Mønstret er supert, enkelt å forstå, men det er heller ikke mye du kan misforstå her. Dette er det tredje mønstret jeg strikker fra denne boken og jeg kan varmt anbefale den.

Compass Cowl strikket i Pernilla fra Filcolana

Hvis en trenger en inngang til mønsterstrikk er dette en super måte å lære det på, et lite enkelt prosjekt som blir fort ferdig.

 
Herresokker i Heritage Wave

Et par enkle herresokker strikket i Herritage Wave. Sokkene blir ikke like ettersom det er et garn med lange fargeskift. Jeg har ikke strikket etter mønster, men etter å ha strikket mange par sokker kan jeg ta det på en følelse.

Nå er endelig våren her og det blir enklere å ta bilder ute. Det er jo en fordel, jeg sliter litt med det nye kameraet, men jeg håper jeg klarer å lære meg å bruke det i sommer.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar