Sider

mandag 8. februar 2021

Sjal

Sjal i selvspunnet garn.

Dette sjalet har jeg strikket i garn jeg har spunnet selv og et lammeullsgarn jeg har kjøpt selv. Jeg har ikke brukt mønster og strikket etter innfallsmetoden. Jeg har tatt ut masker i starten, midten og slutten på hver andre omgang og laget noen striper, noen med rillestrikk og noen i glattstrikk. Mellom disse stripene har jeg strikket noen omganger med kast og to sammen.

Det meste av garnet jeg spinner selv er flerfarget det er mye morsommere å spinne enn ensfarget, men litt vanskeligere å bruke så derfor et ensfarget kjøpegarn mellom stripene.

Det er moro å ha kontroll på hele prosessen fra ull til ferdig sjal. 

Fra fiber til garn.


Jeg kjøper oftest ferdig fargete fletter med ull og det er fint å se hvor forandret det blir i løpet av prosessen. Disse to flettene har jeg kjøpt på Spinnvilt og Three Waters Farm og er litt usikker på nøyaktig innhold.  Det er en stund siden jeg har spunnet dette garnet 2014 og 2016 så det går ikke så fort.

Rokken har fått et års pause, men nå er den fram igjen og det er godt å få spunnet litt igjen.

Denne uken har jeg fått flere ting av pinnene de to siste ukene og er klar for å starte på nye prosjekter i ukene som kommer blant annet skal jeg starte på en Ingen Dikkedarergenser i Blue Sky garn og en 7 Stribet Bluse i Semilla. I går kveld startet jeg på et nytt Stephen West sjal og det var gøy.

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar