Sider

søndag 31. januar 2021

Forest Path Socks

 

Forest Path Socks av Patricia Anne Fortune.

Forest Path Socks av Patricia Anne Fortune første par i 12i21 med Garnbutikken Fortuna.

 Jeg ble akkurat ferdig før fristen 31 januar med disse sokkene.

  Jeg var med på denne samstrikken første året, 2018 tror jeg. 2019 og 2020 tok jeg en paus fra samstrikken men nå prøver jeg igjen. Så får vi se om jeg klarer å følge opp i år. Jeg har gått litt tom for sokker som jeg har veldig lyst til å strikke da er dette helt genialt. Jeg slipper å finne på noe selv.

Sokkene har jeg strikket i Arwetta Classic garnet er kjøpt på Garntopia i Oslo. Jeg har strikket på pinne 2 m.m. litt usikker på hvorfor jeg har gått ned for sokkene ble litt trange over mønsterborden. Men jeg får dem på så da er jeg fornøyd. Enkle og greie å strikke med et klart og greit mønster å følge.

Nå har det blitt litt lite ferdig for tiden, men jeg driver med noen store prosjekter, men denne uken løsnet det litt og jeg ble ferdig med to ting. Deilig.

I dag har det vært en helt strålende dag med minusgrader og sol. Hele Østmarka var helt lyseblå og det myldret med folk på isen på Nøklevann. Noe må vi selvsagt finne på når hele Oslo er stengt ned så sola er så kjærkommen som aldri før.

Selv om en skal tro det er mye mer strikketid enn vanlig får jeg ikke strikket mer enn ellers og det er jo litt rart, men sånn er det.

Jeg har noen planer om å starte opp noen nye prosjekt. Hvis jeg blir ferdig med Sifblusen denne uken skal det komme en ny genser på pinnene, jeg går i gang med februarsokken i 12i21 og så kan det bli et nytt sjal. Men hvis Oslo åpner opp denne uken skal jeg først og fremst ha gjester.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar