Sider

søndag 21. februar 2021

Tilbake til spinning.

 

Merino/Tencel flette fra Ullveigs lodne gleder.

Da har rokken kommet fram igjen og det var moro å spinne litt igjen.

Denne fletta kjøpte jeg fra Ullveigs lodne gleder i 2019, tror det var på Oslo garnfest. Garnet inneholder Merino/Tencel 70/30. Jeg fikk to hesper på 115 og 85 gram/380 og 255 meter. Dette ble et mykt og deilig garn med fint spill i. Det var noen deler av fletten som var litt tovet sammen, men ellers var den fin å spinne av. Ingen planer hva jeg skal strikke av den så den får hvile litt i lagret sammen med alt det andre garnet.

Sirupsokker i Debbie Bliss.

Det har blitt et par enkle sokker i Debbie Bliss. Det andre nøstet av de to jeg kjøpte i Berlin da jeg var der i 2016 så dette er årgangsgarn. Jeg liker dette garnet veldig godt og må finne ut hvor jeg får kjøpt mer av det. Sokkene er strikket på pinne 2,25 med mer og jeg har brukt det vanlige mønstret, Sirupsokk som jeg alltid bruker på enkle sokker. 

Rundpinne 23 cm skal prøves ut på sokker.

 Denne uken dristet Tine og jeg oss til byen og til Fru Kvist for å se på og kjøpe garn, det klarte vi. Jeg kjøpte også små rundpinner 23 cm for å prøve om jeg klarer å strikke sokker på disse. Det går seint og jeg syne det er litt vanskelig, men jeg skal klare å strikke et par og se om jeg kan venne meg til dette. Det er litt smått og knotete, og jeg blir sliten i fingrene, men øvelse gjør mester så jeg kjører på.

Denne uken har jeg startet på en ny genser, et nytt spinneprosjekt og et par sokker i restegarn. Ellers går det framover med vottene jeg strikker, og nytt garn i hyllene er alltid inspirerende. Kulden har sluppet taket og det er godt, men nå ligger tåken tungt helt ned til bakken og snøen smelter. Så da er det godt å sitte inne å strikke å se på været.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar