Sider

søndag 14. februar 2021

Sif blusen

 

Sif blusen fra g-uldgarn.

Sif blusen er en genser fra g-uld garn designet av Stine Hess Rahbek. Jeg kjøpte denne som en garnpakke på Oslo strikkefestival i 2019. Denne danske garnbutikken/garnfargeriet har vært et av mine favoritter helt fra første gang jeg så det på Fanøstrikkefestival.

Det er første gang jeg bruker dette garnet fra g-uld som er 100% New Zealansk lammeull 450 meter pr.100 gram, jeg har strikket på pinne 3.00 mm og 2.50 mm på vrangbordene.  Garnet er godt å strikke med og blir godt og mykt etter vask. Jeg har brukt ca. 240 gram og jeg har alternert nøstene for ikke å få fargeskiller. Fargen heter Cochenille så garnet er nok farget med lus og er helt nydelig.

Genseren er en enkel modell som er lett å strikke og har enkle men dekorative fletter i sidene og langs raglanuttaket. Genseren strikkes ovenfra og ned og har brettekanter som avslutning. Jeg valgte å bruke vrangborder i stede, for jeg liker det bedre derfor fikk min genser en litt annen fasong enn på mønstret. Med vrangborder blir genseren litt mer posete spesielt på ermene.

Jeg har fått strikket en del denne uken også. Klart å være litt mer disiplinert. Jeg har startet på et nytt prosjekt, et Westsjal. Denne uken skal jeg prioritere flettegenseren min slik at jeg får den ferdig. Det er ikke mye igjen. Så kan jeg starte på en ny genser. Lyst kommer tilbake og det da blir livet godt å leve.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar