Sider

søndag 28. februar 2021

Bronwyn

 

Bronwyn av Melissa Wehrle startet jeg på i august 2020 så det har tatt litt tid. Genseren er strikket i Brooklyn Tweed Shelter som jeg kjøpte på London Loop da jeg var der sammen med Tine i 2019. Jeg strikket på pinne 4,5 da jeg strikker litt løst. Jeg brukte ca 750 gram som er litt mindre enn det som står i mønstret.

Jeg har strikket med dette garnet før, men bare i små prosjekter. Jeg har hørt begge deler om garnet, men jeg liker det veldig godt og kommer til å strikke mer i det hvis anledningen byr seg til å kjøpe mer en gang. Det er flere norske butikker/nettbutikker som fører dette garnet.

Det ble mye opprekking og omgjøring før jeg kom i mål, men det er jo litt av sjarmen med strikking da. Først strikket jeg ermene og ermetoppen ble feil to ganger. Da jeg skulle starte med bolen og hadde strikket noen runder så jeg at den ble alt for stor så jeg måtte rekke opp igjen og regne litt på mønstret slik at den ble mindre enn minste størrelse. Jeg har ikke helt riktig strikkefasthet, men det er ikke så langt ifra heller, men jeg måtte ta inn mange masker for å få den til å passe, å jeg er ikke spesielt liten mer helt normal. Da bolen var strikket opp til ermehullet bestemte jeg meg for å sette i ermene i stedet for å sy dem i, så da måtte jeg rekke opp begge ermtoppene igjen. Spart meg mye arbeid hvis jeg har tenkt igjennom prosjektet og strikket prøvelapp først, men det har jo vært kjedelig. Jeg felte til raglan på vanlig måte, strikket noen omganger høyere bak og avsluttet med vrangbord i halsen.

Egentlig er det litt vanskelig å uttale seg om mønstret for jeg har bare brukt diagrammene resten ble til på veien. Det er en del ledighetsvidde på dette mønstret så det er mulig det er det som er mitt problem for jeg vil at klær skal passe.

Jeg ble akkurat ferdig til det kalde været ga seg med det blir nok en god genser utover våren. Jeg er fornøyd med resultatet og garnet bringer fram gode minner fra en fantastisk tur til London. Er du i London og liker garn anbefaler jeg en tur innom Loop, magisk.

Nå har endelig sola kommet fram i Oslo og vi tyter ut for å nyte den. Vi får jo ikke gjøre så mye annet her i denne koronastengte byen. Jeg har vanlig mye strikketid så jeg får strikket en del. Det er mange små prosjekter for tiden, men jeg har kommet i gang med en ny genser og det blir noen flere gensere om uke eller to. Det ligger en «Ingen dikkedaregenser» klar til oppstart og etter det blir det sommerstrikking jeg skal i gang med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar