Sider

søndag 2. august 2020

The Shape of Color



The Shape of Collor av Justyna Lorkowska

The Shape of Color av Justyna Lorkowska var en samstrikk med Garnbutikken Fortuna og skulle være ferdig ved midsommer, men det ble det ikke. Men det er ferdig nå. Det ble et stort og deilig sjal. Justyna Lorkowska er en designer jeg har strikket flere mønster fra og liker godt. Greie mønster tydelige mønster som er godt forklart, mønstret er på engelsk.

Garnet jeg har brukt er et garn som er håndfarget av Ingvill Freland, kjøpt på Midtnorsk Strikkefestival i 2018. Jeg hadde 100 gram i hver farge og det ble litt knapt av det rosa og det burgunder garnet, men da ble det bare noen omganger mindre, sjalet er stort så det gjør ikke noe.

Ettersom det er forskjellig struktur mønstret gjennom holder det på interessen gjennom nesten hele sjalet. Det ble litt lange omganger på slutten slik at det var litt tungt å komme helt i mål i tillegg til varmen som var på juni, det fristet ikke å ha 300 gram ullgarn i fanget.


Denne uken har jeg kjørt på og fått noen nye prosjekter på pinnene en barnejakke, en genser i selvspunnet gar og et par sokker. Jeg har også fått strikket litt på de andre prosjektene mine og den historiske genseren til Marie mangler bare litt på siste ermet så det er håp om at den blir ferdig i løpet av et par uker. Det blir moro å se hvordan den blir. Ellers er det litt opp og ned med sommerværet for tiden. De siste dagene har det vært bra men det har vært mye regn først i uka og da blir det mye strikketid.

 

 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar