Sider

søndag 23. august 2020

Magi sokkegarn fra Rauma

 

Sokker i Rauma Magi.

I 2016 var jeg i Rauma med noen venninner og da de andre var på en hasardiøs skitur var Ingrid og jeg innom Rauma Ullvarefabrikk sitt fabrikkutsalg. Der kjøpte jeg blant annet dette sokkegarnet, det heter Magi. Disse sokkene er enkle og garnet lager mønstret så det er et enkelt prosjekt å ha i veska. Sokkene er som vanlig strikket på pinne 2.25. Det ble enkle greie sokker som sannsynlig vis er ganske slitesterke, garnet kjennes slik ut. Det er litt hardere enn mye av det sokkegarnet jeg vanligvis bruker. Altså rette enkle sokker etter eget mønster, enkelt og greit.

Jeg har litt få prosjekt på gang for tiden, men i går kveld startet jeg et nytt genserprosjekt det er genseren Bronwyn som har letter over det hele og den skal jeg strikke i Brooklyn Tweed Shelter. Jeg sliter litt med strikkefastheten som vanlig og velger den minste størrelsen og må nok strikke den enda litt mindre. Så her må jeg tenke litt. Jeg holder også på med to par sokker, en genser og en barnejakke, men det har gått litt trått de siste dagene.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar