Sider

søndag 30. august 2020

Love Note

 

Love Note av Tincanknits

Denne genseren har jeg tenkt på en liten stund og bestemte meg for å kjøpe garn i ferien da jeg var på Løkken Verk. Jeg kan selvfølgelig bestille garn på nettet, men det å gå i garnbutikken, kjenne på garnet, prøve farger sammen og diskutere farger og mønster med noen andre er mye bedre. Det synes i hvert fall jeg.

Mønstret var kjøpt og etter litt tenking og diskusjon med Marit på Garnbutikken Fortuna kjøpte jeg en Comfy Merino fra Martin´s Lab i fargen Karino og Silkemohair fra Garnbutikken Fortuna i fargen Myra. Myra er ei gate på Bjørnli der tante og onkel bodde da jeg vokste opp så det passet så bra.

Love Note er en genser med mye ledighetsvidde og det er jeg jo ikke så glad i så jeg strikket den minste størrelsen og den er stor nok for en vanlig kropp den altså. Genseren er også ganske kort noe som ikke er typisk meg, men jeg synse den passer ganske bra og tror jeg kommer til å bruke den mye.

Fint enkelt mønster å følge, men Tincanknits kan jo dette med å lage mønster så det er jeg alltid trygg på når jeg bruker mønster fra dem.

Garnet er jeg også fornøyd med jeg kjøpte 200 gram av Comfy Merino og 100 gram av Silkemohair og det ble en del til overs, kanskje nok til en Oslolue, hvem vet?

Ettersom genseren er strikket på pinne 5 mm var den strikket på et blunk.

Denne uken har jeg klart å få ferdig den store blomsterjakken, strikket litt på alle prosjektene mine og funnet fram garn til et nytt Westsjal så jeg er klar for en ny uke. I tillegg har jeg planer om å forvandle Kaunigarnet mitt til pledd, et eller flere jeg vet ikke helt hvor mye jeg trenger til et pledd. Men det er noen uker fram i tid.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar