Sider

søndag 9. august 2020

Enkle sokker

Enkle sokker i garn fra Vivid

Dette Vividgarnet har ligget i lagret mitt i lang tid, helt siden 2014 og er kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Og selv om hespen var så fin var det på tide å bruke den opp. Sokkene er som vanlig strikket etter Sirupsokkmønstret som jeg alltid bruker på enkle sokker til meg selv. Jeg liker best å strikke hel med hælkappe og kile, det er de sokkene jeg synes passer best på foten min. Når jeg strikker sokker og garnet er spesielt liker jeg enkle sokker så garnet kommer til sin rett. Som vanlig er sokkene strikket på pinne 2,25 mm. Dette var den siste hespen med Vividgarn i lagret så det er vel på tide å skaffe litt mer.

En del strikking har det blitt denne uken også og jeg har blitt ferdig med en genser den trenger bare litt stell så er den klar. Og alle de andre prosjektene har økt med noen omganger, men det blir litt mindre nå når været er så fint. Håper å starte på en ny genser denne uken å nå blir garnet litt tykkere og genseren litt varmere så det blir en høstgenser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar