Sider

tirsdag 6. august 2019

Sommertopp

I sommer startet Garnbutikken Fortuna samstrikk av sommertopper så jeg ble med på det. Det er lenge siden sist jeg har vært med på samstrikk nå.
Jeg bestemte meg for denne toppen som heter Confetti Fade av Helle Slente Design. Jeg så Marit strikke den når vi var i Dublin og jeg har ville strikke den siden, nå var tiden inne.
Jeg har strikket den i Arwetta Classic som jeg har farget selv og er veldig fornøyd med resultatet. Jeg var litt skeptisk til en sommertopp i ull men jeg har brukt den en hel del i sommer.
Mønstret er godt skrevet og lett å følge, det er første gang jeg strikken noe fra denne designeren men det ga mersmak. Jeg har strikket den på pinne nr. 2,25 mm.
Det er hullmønster i sidene og midt bak.
Jeg hadde planer om å start på flere prosjekter denne uken men det ble bare to par sokker som kom på pinnene.
Da får jeg prøve å komme i gang med litt mer denne uka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar