Sider

søndag 11. august 2019

Shell Cottage Socks

Enda et mønster fra The Handmade Socksosiety av Helen Stewart  er strikket ferdig.  Disse sokkene hadde et repetitivt mønster som var lett å komme inn i. Mønsteret er som vanlig godt skrevet om enn litt overforklart for min smak.
Sokkene er strikket i Heritage Wave fra Cascade Yarns som jeg kjøpte på Midtnorsk Strikkefestival for to år siden. Garnet er godt å strikke med og har noen herlige klare farger. Det inneholder 75% superwash Merino og 25% Nylon og fargen er 508. Sokkene er som vanlig strikket på 2,25 mm pinner.
Enkle og greie og det gikk raskt å strikke dem.
Denne uken har jeg fått strikket endel, på nesten alle prosjektene mine og jeg har startet på en ny genser i et tynt lammeullsgarn. Det blir en genser som jeg strikker uten mønster så da tar det litt tid å tenke ut hvordan jeg skal strikke. I tillegg er garnet veldig tynt så dette er et langtidsprosjekt.
Denne uken har jeg tenkt å få et par votter på pinnene men da skal jeg ha en pause i oppstart og heller prøve å bli ferdig med noen prosjekter. Jeg ligger litt etter på Ravelryutfordringen om å strikke 40 ting i år, jeg har bare kommet til 19 og over halve året er gått. Det må bli mange kluter i desember hvis jeg skal klare dette. 
Nå som ferien er over og jeg er godt i gang med jobben igjen må vel trening prioriteres denne uka så jeg kommer i gang igjen, det er en liten utfordring men denne uka er alt på stell igjen, håper jeg.
Det er også mange Youtube strikkepoddkaster som ligger å venter etter sommeren, og det er bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar