Sider

søndag 7. april 2019

Finsk landrase

Jeg kjøpte denne fiberen på Spinnvilt i november 2017 så det tok et år før jeg startet å spinne den. Det er litt overveldende synes jeg, å starte på et så stort spinneprosjekt. Men i jula startet jeg og det er en stund siden jeg ble ferdig så det tok ikke så lang tid. Jeg hadde noen andre spinneprosjekt innimellom så det ikke skulle bli for mye brunt.
Jeg tenker at dette skal bli en genser eller kofte sammen med noe med litt mer farge, jeg vet ikke helt. Jeg har nok til en genser i et annet brunt garn som jeg har spunnet også så det blir mye brunt framover.
Dette er et totråds garn, det ble 856 meter og 400 gram (hvis jeg har regna riktig) så det skal holde godt.
Dette garnet er jo litt melert så det blir mere spill i fargene så det er kanskje best å kombinere det med et ensfarget garn. Vi får se, det skal ikke strikkes med en gang.
Denne uken har jeg strikket mest på The Weekender og er ferdig med bolen og har startet på ermene. Nå er det litt vanskelig å følge mønstret, etter som jeg ikke vil ha den så stor, så nå blir det fristrikking resten.
På lørdag var jeg på Strikkernes Vårmarked i Kulturhuset i Oslo sammen med noen venner. Der var det stinn brakke og ikke så lett å få kjøpt noe. Det var et fint marked med mange flinke utstillere. Det ble ikke så mye handling men jeg kom hjem med litt spinnefiber. Ikke det at jeg trenger mere garn men det er jo alltid moro å kjøpe noe nytt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar