Sider

søndag 31. mars 2019

Hazelnut socks

Hazelnut Socks av Helen Stewart er ferdig og da er det bare et mønster igjen fra fjorårets mønstersamling fra The Handmade Sock Sosiety og jeg kan starte på årets mønster.
Sokkene er strikket i garn fra Maskepigen, et garn jeg liker kjempegodt men er ikke sikker på om jeg får tak i mer garn da det ser litt rolig ut på sosiale medier rundt henne. Men håper hun dukker opp så jeg kan skaffe litt flere hesper.
Mønstret på disse sokkene er som vanlig helt topp. Dette mønstrene er godt skrevet og i flere størrelser. Hver omgang er nøye beskrevet og det er oppgitt i prosent hvor langt du er kommet, og det er jo alltid en fornøyelse.
Her er det hæler med hælkappe og kile som jeg synes passer best på foten og som jeg liker best å strikke. Høyre og venstre sokk er strikket litt forskjellig slik at mønsterborden ligger ytterst på foten. Veldig fornøyd med disse.
Sist helg var jeg i Trøndelag på Orkanger og Løkken Verk og da fikk jeg bunkret opp med litt garn og stoff. Jeg fikk et gavekort som måtte svis av og det klarte jeg med glans. Det ble Rauma garn til en genser og stoff til noen flere prosjektposer. I tillegg litt Holstgarn som Pia og jeg har bestilt sammen.
Etter som det ble noen timer på tog fikk jeg strikket en hel del. Sokkene over ble ferdig i tillegg til et par til. Jeg fikk også strikket litt på genseren til Ingrid og hun godkjente den. Etter jeg kom hjem har jeg strikket på sjalet Striped Bolting og genseren The Weekender. Litt spinning har det også blitt og nå har jeg startet på et hespe med sokkegarn.
I uken som kommer er planen å fortsette på de prosjektene jeg har to gensere, en jakke, et sjal, et par sokker og så har jeg tenkt å strikke vårens siste par med votter. Denne uken regner jeg med å få helt vanlig med strikketid og forhåpentlig vis blir det Strikkernes Vårmarked på lørdag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar