Sider

søndag 14. april 2019

Enda flere enkle soker


Disse enkle sokkene som har fått litt struktur på leggen er strikket i Arwetta håndfarget som er kjøpt på Garnbutikken Fortuna for lenge siden. Basen er den samme som Arwetta Classic så det er god å strikke med og er et kjent garn.
Ingen ting hokuspokus ved disse sokkene, de er strikket etter Sirupsokkmønstret så de passer foten min perfekt. Som vanlig strikket på pinne 2,25 mm.
Sist helg var jeg og noen venner på Strikkernes Vårmarked på Kulturhuset i Oslo og der kjøpte jeg to fletter med ull en silke/merino og en Polwarth fra Ullveigs lodne gleder. Det har seg sånn at fletter til rokken har jeg lite av i motsetning til garn og det er gøy å finne fargere som ikke er så tilgjengelig i nærheten.
Hva det skal strikkes av dette er uvisst.
Denne uken har jeg strikket mye på The Weekender og Striped Bolting og jeg har ikke startet opp noen nye prosjekter. Håper å komme i mål med Striped Bolting i kveld(men det trodde jeg å går også). Det er fryktelig mange masker på pinnen og jeg har litt lite garn så jeg må finne på noe lurt og i tillegg skal alle maskene felles. Men jeg tror det skal gå i kveld.
Jeg har ingen planer om nye prosjekter denne uken så får vi se om det holder, det er jo snart påske og mange fridager.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar