Sider

søndag 21. april 2019

Striped Bolting


Sjalet Striped Bolting av Stephen West er ferdig og jeg er veldig fornøyd med det men det er ikke så lett å ta bilde av. Det er stort og det er vanskelig å få fram stripene når det er på. Sjalet er gigantisk og det var litt vanskelig å komme igjennom de siste omgangene. Men nå når det er ferdig er jeg fornøyd og dette kommer jeg til å bruke. Det er litt andre farger enn jeg vanligvis bruker og det er bra.
Garnet jeg har brukt er to hesper fra Limmo Design med merino og lin, en hespe fra med ull og silke Kettle Yarn og kamgarn fra BC garn. Strikket på 4 mm pinner. Selv om omgangene var veldig lange på slutten er dette et veldig enkelt sjal å strikke men det er litt tungt på pinnene og jeg klarte å brekke pinnen min.
Westmønster er alltid helt supre å strikke etter og dette er ikke noe unntak.
Sist helg hadde jeg tenkt å ikke starte på nye prosjekter denne uka med det ble to nye. En genser i selvspunnet garn og et nytt Westsjal det ble for fristende og mye strikketid i påskeferien. Jeg har også strikket ferdig The Weekender men ermene ble litt for lange så jeg må fikse det. Jeg har også strikket det første ermet på genseren til Ingrid og kommet et stykke på vårens siste vottepar.
Jeg har startet å sy et skjørt og håper å få tid til å sy det ferdig til uka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar