Sider

søndag 28. april 2019

The Weekender

The Weekender av Andrea Mowry ble jeg veldig fornøyd med. Den er enkel å strikke og mønstret er fint å følge. Jeg strikket den nest minste størrelsen i et tynnere garn enn mønstret sier. Jeg ønsket ikke en genser med så mye ledighetsvidde som mønstret tilsier.
Jeg tilpasset ermehullet litt ellers fulgte jeg mønstret.
Genseren er strikket i Malabrigo Sock i fargen 866 Arco Iris kjøpt på Garnbutikken Fortuna og Rowan fine lace i fargene 921, 926 og 927 kjøpt på Nøstet Mitt på Storo. Jeg brukte ca 230 gram malabrigo og 120 gram Rowen fine lace. Strikket på pinne 4 mm.
Malabrigogarnet er håndfarget og hespene så ganske like ut før jeg nøstet opp garnet, men det viste seg at det var store fargeforskjeller på nøstene. Det var så stor forskjell at jeg bestemte meg for å strikke med alle tre hespene samtidig og med lacegarnet ble det seks nøster. Det ble litt rotete med garnet men det gikk rimelig bra og når resultatet ble som ønsket er det jo verd innsatsen.
Denne uken har jeg strikket på genseren til Ingrid i Holstgarn og er ferdig med begge ermene, jeg har strikket endel på genseren i selvspunnet Shetlandsgarn og Westsjalet. Vottene jeg startet på er strikket ferdig men trådene er ikke festet. På Ravelryutfordringen har jeg kommet til 25% så jeg ligger litt etter men jeg kommer nok i mål i år og.
Det har også blitt endel spinning og det henger flere hesper til tørk.
I uken som kommer blir det å jobbe på disse prosjektene og kanskje starte på et par sokker. Jeg har ikke kommet lengre på syprosjektet mitt, været har vært for bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar