Sider

fredag 30. mars 2018

Winter Rose Socks


Da er jeg ferdig med Winter Rose Socks fra The Handmade Sock Socyiety av Helene Stewart. Her kommer det et seks sokkemønster i løpet av 2018 og dette er det første paret.
Da jeg tok fram sokkene i går kveld oppdaget jeg at de var nesten ferdig, jeg hadde glemt hvor langt jeg hadde kommet. Det var bare en time eller to med påskekrim så var de ferdige.
 Mønstret er godt skrevet og lett å følge og sokkene kommer i tre forskjellige størrelser. Jeg strikket den minste størrelsen.
Jeg har strikket disse sokkene i Sock yarn fra Hedgehog fiber i fargen Shiver. Detter er et superfint garn og jeg elsker resultatet. Selv om mønstret har kommet bedre frem med et mer ensfarget garn. Jeg strikket sokkene på pinne 2 mm etter som det er hullmønster og de passet fint på foten min. Garner er kjøpt på Garnbutikken Fortuna for lenge siden.
Nå er det bare å vente på neste mønster som kommer 2. april.
For en liten stund siden kom det pakke i posten til meg. Det var garn og fiber fra Marit, moro med bursdag. Det blir gøy å spinne Tante Ullfiber det er lenge siden sist. Garnet fra Regia danner dyremønster på sokkene så jeg må klare å finne riktig strikkefasthet så jeg får fram mønstret så jeg må nok prøve meg litt fram.
Det er deilig å få ferdig noen prosjekter, det har nok noe med sola å gjøre. Nå i påska har det vært sol og selv om det ikke har vært så varmt har jeg sittet ute å strikket, da er livet godt å leve.
Jeg har startet opp igjen med jumperen til Marie, Bøvertunjakka holder på å få ermer, håper den første blir ferdig i kveld og Linegenseren min har fått ermer men ingen bole. Jeg har startet med en lue og aprilsokken i 12i18 skal på pinnene en av de første dagene. Det går framover. Jeg har også spunnet litt så da er jeg i gang igjen. 
God Påske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar