Sider

tirsdag 13. mars 2018

Solgult sommergarn


Denne fiberen er 100% ull, Cheviot, litt usikker på hvor jeg har kjøpt den. Den har jeg farget med syrefarger og spunnet til 2 tråds garn. Veldig god fiber å spinne og et mykt og godt garn ble det. Hespen er på 232 meter og 90 gram(på en litt unøyaktig kjøkkenvekt). 15 WPI. Jeg har en flette til i like farger som jeg snart skal starte på så dette blir nok et sjal etter hvert. Jeg har spunnet litt lite i det siste men nå klør det i fingrene etter å komme i gang igjen.
 Jeg hadde bursdag i helgen og fikk garn og mange maskemarkører fra Johanna i gave veldig moro å få. Dette må bli en genser til sommeren. Så fine farger.
Denne uken har jeg bare rota og det blir ikke noe av noen ting for tiden. Men jeg har startet på et par sokker, nr 3 i 12i18 og er snart ferdig med dem. Ellers må jeg rekke opp jumperen til Marie for den blir alt for stor. Det er straffen for å ikke gidde å strikke prøvelapp når jeg bruker et helt annet garn enn det i oppskriften. Så er det bare å starte på igjen da. Jaja får mye arbeid ut av hvert nøste når jeg strikker det to ganger.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar