Sider

søndag 18. mars 2018

Parus Major sokkepar nr 3 i 12i18


Endelig har jeg klart å få noe ferdig. Det er sokkepar nr 3 i 12i18 og mønstret heter Parus Major og er laget av Ellen H. Bergsrønning. De er kjappe å strikke og mønstret er enkelt og greit å forstå.
Jeg har ikke strikket sokkene i orginalfargene men valgte å bruke Arwetta Classic i farge nr 140 som bunnfarge og rester til vrangbord, hel og tå og på lusene.
Jeg strikket på pinne 2,25 likevel klarte jeg å strikke dem litt store til meg så da blir det noen andre som får glede av disse.
Denne uken har jeg klart å være litt mer produktiv enn tidligere i mars og fått strikket på flere forskjellige prosjekter. For uten sokkene jeg ble ferdig med har jeg strikket på to andre par sokker og Bøvertunjakken som jeg holder på med. Så har jeg tatt opp den burgunder jumperen som ble for stor. I tillegg har jeg startet på et nytt spinneprosjekt.
Da er det bare å starte på nytt igjen med dette garnet. Får mye ut av nøstene når jeg må strikke garnet to ganger.....
Så da er det bare å legge opp igjen og håpe jeg klarer å få det riktig denne gangen. 
Det er fremdeles mye snø og kaldt vær her i Oslo men nå håper jeg at våren kommer snart. Nå vil jeg sitte ute å strikke snart.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar