Sider

søndag 8. april 2018

Hermione`s Everyday Socks


 Hermione`s Everyday Socks av Erica Lueder er et par sokker som jeg har hørt mye snakk om på podcaster rundt omkring. Derfor måtte jeg prøve dette mønstret. Det ble et helt greit par sokker. Mønstret er bra skrevet og lett å følge. Det ligger som gratismønster på Ravelry. 
Jeg har strikket sokkene i Wolmeise Twin i fargen Sanguinella og en rest Regia til hel og tå. Strikket på pinne 2,25 mm. Wollmeise er litt tykkere enn det sokkegarnet jeg oftest bruker så da ble dette et par herresokker. Garnet er godt å strikke av og jeg er fornøyd med resultatet. Dette garnet kjøpte jeg av en venninne for lenge siden før det var mulig å få kjøpt det i norske butikker. 
Greie enkle sokker.
Denne uken har jeg fått unna litt strikking og det er alltid godt å få noen ledige pinner så jeg kan starte på noe nytt. Jeg har blitt ferdig med strikkingen på Bøvertunjakka og har bare igjen litt montering og knapper. Jeg har fått strikket på jumperen til Marie, startet på bolen på Linegenseren, kommet et lite stykke på aprilsokkene, kommet til fellingen på lua og startet opp med et par sokker.
Det kommer nok et par småting på pinnene iløpet av denne uka. Planen er et par sokker fra The Handmade Sock Sosiety og en klut eller to.
Nå er våren kommet til Oslo og det er deilig å se snøen rinne bort og kjenne sola varme i fjeset.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar