Sider

mandag 1. januar 2018

Strikkeåret 2017

 2017 har vært et godt strikkeår for meg. Det er alltid nye mønster som frister og nye garnsorter som må prøves. Det har blitt masse sokker 13 par tilsammen. Jeg elsker å strikke sokker og i 2018 skal jeg være med på 12i18 i regi av Garnbutikken Fortuna. Et par sokker i måneden, det må gå. Det blir gøy. Det skal også bli fint å få prøve uprøvd garn fra garnlagret mitt og finne nye garntyper å kjøpe. Så det blir noen par i 2018 også.
 Det har også blitt noen gensere og jakker i 2017 og denne jakken
Cockatoo Brae av Kate Davies er favoritten min. Jeg kjøpte garn til denne på Shetland så det er mange gode minner i denne. Nye mønster og nye teknikker strømmer og jeg gleder meg til å ta fatt på nye prosjekter.
Det har blitt 7 sjal så jeg har vel nok men det kommer nok til å bli flere i år. Sjalet på bildet er The Doodler av Stephen West strikket i Hedgehog Skinny Singels. Dette har blitt brukt mye.
Jeg har også fått spunnet en del i år men strikket alt for lite av dette garnet så 2018 skal bli et år med strikking av selvspunnet garn, håper jeg. Det har vært mye inspirasjon å spinne sammen med Sagene Rokkeringdamene og det er alltid gøy å møtes.
Jeg har selvfølgelig store planer for året som kommer både for strikking og spinning så det er bare å hoppe i det å komme i gang.
Godt nytt år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar