Sider

søndag 7. januar 2018

Lilac sokcs

 Lilac Socks av Margaret Sullivan har jeg strikket i Vivid garn i fargenDragon Gem 2.  Dette garnet inneholder 75% Superwash Merino og 25% Nylon. Garnet er litt tynnere enn det garnet jeg vanligvis strikker sokker av og det var derfor jeg valgte det i disse sokkene. Jeg prøvde først å strikke dem i Wollmeise Twin men det ble for tykt ettersom det var 72 masker pr omgang. 
Jeg er litt usikker på om jeg har strikket sokker av dette garnet før (har strikket av et sokkeflak fra Vivid) og jeg liker det veldig godt. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna for en tid tilbake. Jeg tror de fører dette garnet fremdeles.
Garnet har mer lilla i seg enn bildet viser.
Det tok litt tid å komme inn i dette mønstret men når jeg klarte å knekke koden gikk det fort å strikke dem. Det kan være en fordel å strikke dem ensfarget eller med litt roligere garn, men jeg er veldig fornøyd med disse. De skulle selvfølgelig vært lilla. Det kan være lett å dra ut tråder fra dette mønstret så vi får se hvor lege de holder.
Jeg har også fått strikket et erme på Lemonpiegenseren min så jeg håper den er ferdig til neste helg. Havebysokkene har kommet på pinnene og Hermione`s Everyday Socks er godt igang. Hanskene jeg startet på og Exploration Station sjalet har ligget urørt denne uken.
Jeg har også spunnet endel og sydd meg to topper som er nesten ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar