Sider

onsdag 27. desember 2017

Enda et par sokker

Da er seminarsokkene mine ferdige. Disse sokkene er strikket i Stray Cat sokkegarn i fargen Audrey. Garnet inneholder 80% Superwash Merino, 10% Cashmere og 10% Nylon. Det er produsert på New Zealand og er et selvstripende garn. Jeg har kjøpt det på Garnbutikken Fortuna for ca 2 år siden og er usikker på om de fremdeles selger dette garnet. Garnet er kjempefint å jeg har strikket flere par sokker i Stray Cat. Jeg har bare et nøste igjen og trenger å få kjøpt flere. Mønstret er Sirupsokk som jeg har laget selv. Ligger som gratismønster på Ravelry. Enkle og greie å ha i veska å strikke på når jeg har litt tid til overs.
Har også spunnet litt. Dette er en hespe det er en stund siden jeg fikk ferdig det er ull fra Holum gård i Meldal. Dette er den 3. hespa og nå har jeg nok til et par votter.
I det siste har jeg spunnet på en halv kilo Shetlandsull som jeg kjøpte under Shetland Woolweek 2015 og er snart ferdig med spinning av den, da er det bare tvinninga igjen.....
Jula har vært rolig og fredelig her så jeg har fått unna litt strikking og sying. Måtte ta opp igjen bolen på Lemonpiegenseren og har kommet til under ermene igjen på den. Strikker ovenfra og ned. Stjernesokkene har kommet på pinnene igjen i litt tynnere garn, og Wollmeisegarnet har kommet på pinnene igjen i Hermione`s Everyday Socks som skal bli et par herresokker. Stephen Westsjalet jeg strikker på går det framover med. Så da er vel alt som det skal være. jeg har tenkt å starte på et par luer og et par hansker så vi får se hvordann det går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar