Sider

mandag 15. januar 2018

Lemon Piegenser


Denne genseren startet jeg på i november. Etter å ha strikket bolen og oppdaget at den var for stor la jeg den bort litt og håpet den ville krympe. Det hadde den ikke. Så da jeg tok den fram igjen i jula var den like stor som da jeg la den bort. Da var det bare å ta opp bolen og starte på nytt. Når jeg først kom i gang gikk det fort å strikke den.
Mønstret er laget av Hanna Maciejewska. Det er på engelsk og veldig godt forklart. Det er et godt mønster å følge og borden er lett å memorere.
Jeg har strikket den i Rowan felted tweed kjøpt på Nøstet Mitt på Storo. Den er strikket på pinner 3 mm og det gikk ca 320 gram garn og jeg strikket i størrelse small. Jeg har ikke strikket av dette Rowengarnet før men liker det godt, mykt og deilig å ha på.
Borden starter på venstre side ved halsen, følger raglanøkingen og går ned bak på genseren. Da denne genseren ble ferdig tok jeg den på og har brukt den siden.
Det er enkle kanter både på ermene, nederst og i halsen.
Det har ikke kommet nye prosjekter på pinnene denne uken. Jeg har strikket på Havebysokkene og 
sjalet Exploration Station. Det skal jeg fortsette med i uken som kommer så får vi se om det kommer noe nytt på pinnene i løpet av uken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar