Sider

søndag 28. januar 2018

Havebysokker nummer 1 i 12i18

12i18 er en samstrikk som Granbutikken Fortuna har dratt i gang der vi skal strikke et par sokker i måneden i hele 2018. Da er første paret ferdig, Havebysokkene av Ellen H. Bergsrønning. De er strikket i Malabrigo sock som jeg kjøpte i 2015 for å strikke en jakke så dette er en rest. Garnet er veldig godt å strikke med og å ha på. Fargen jeg har brukt er 138 Ivy og de er strikket på pinne 2,25mm som er de pinnene jeg foretrekker å bruke til sokker. Men jeg skulle nok gått ned til 2mm når det er hullmønster. Nå skal bilde av disse inn i Ravelrygruppe til Garnbutikken Fortuna så er det en liten mulighet for premie. Da er det bare å starte på neste par som skal strikkes i februar.
Denne uka har jeg strikket på mye forskjellig. Jeg har et par hansker, et par sokker, et sjal, en genser og en lue på pinnene og alle har fått noen runder i uka som gikk. I tillegg har jeg startet på Bøvertunkofta fra boka Kofteboka 1, den skal strikkes i Holstgarn.
 Etter å ha vasket huset på lørdag mente jeg at jeg fortjente en premie, så det ble The Handmade Sock Society. Det er seks sokkemønster som kommer hver annen måned hele året. 2018 blir nok et sokkeår.
Den uka som kommer blir det å jobbe på de samme prosjektene å kanskje starte på noe nytt, hvem vet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar