Sider

søndag 6. november 2016

Oslo Strikkefestival


Da var helgen her for Oslo Strikkefestival på det Deichmanske bibliotek. Masse strikkere, mye kjentfolk, mange strikkedesignere og mange fine utstillere. Jeg fikk handlet og strikket og pratet og sett på mye fint garn som jeg ikke har hørt om før. Det var også mange kurs og foredrag men jeg var ikke på det. Vi hadde en veldig hyggelig helg. Jeg møtte flere på strikkefestivalen som jeg har møtt på strikkefestivaler tidligere som det er hyggelig å hilse på igjen. Det var flere av utstillerne som ikke var norske og det er moro å finne nye garn og mønster. Det var også mang små garnfargere og garnprodusenter fra Norge med garn man ikke får tak i så ofte.
Garnbutikken Fortuna var på plass. De hadde med masse fint garn og jeg fikk kjøpt et Sock Blank etter litt frem og tilbake, det er ikke så lett å bestemme seg alltid.
Klarte å finne mange fine hesper med garn her også. Jeg liker tydelig vis flerfarget garn for tiden. Har ingen spesifikke planer med dette garnet men noen par sokker blir det. Kjøpte to hesper fra We Love Knitting, to hesper fra Maskepigen , to hesper fra Tweedy Todd og et Sock Blank fra Fortuna. 
I tillegg fikk jeg tak i denne mønsterboken fra Pom Pom Press i London med mange fine oppskrifter.
Etter som jeg ikke har klart å få ferdig noen prosjekter denne uken starter jeg like godt på et nytt. Det er sokker i Stray Catyarn kjøpt på Fortuna for lenge siden. Et flerfarget garn som gir jevne striper. Disse sokkene har jeg ikke oppskrift på strikkes etter innfallsmetoden.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar