Sider

søndag 13. november 2016

Eventyrblomster

Da er høstens første vottepar ferdig. Det er Eventyrblomster fra boka Eventyrvotter. Disse vottene er laget av Tori Seierstad. Jeg har strikket dem i Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk som er anbefalt i oppskriften. Ask er et godt garn som jeg gjerne bruker. Jeg har strikket på pinne 2.5. Jeg klarte å feilberegne slik at jeg ikke hadde nok garn så det ble en annen blåfarge i tuppen. Det vises ikke på bildet. Dette mønstret er litt krevende da det er noe som skjer hele tiden så en må følge med. Men veldig moro å strikke.
Det er fremdeles mange store prosjekter på pinnene for tiden så det er ikke så mye som blir ferdig. Men denne uken har jeg klart ikke å starte noe nytt.
Fredag for en uke siden var det klart for Sinnasaufoto. Alle er ferdig med bolen og er klar for ermer. Det går stadig framover.
Denne uka har det også vært treff i Sagene RokkeRing på Spinnvilt. Det er alltid inspirerende å gå dit. så denne uka har jeg fått spunnet en del.
Neste uke skal jeg fortsette på de store prosjektene, i tillegg håper jeg å få Bjørnlisokken til Olav på pinnene. Olav kjøpte garn i sommer og begynner å bli litt utålmodig.

1 kommentar:

  1. Vottene ble kjempefine!
    En hel uke uten å starte på nytt strikkeprosjekt - nesten bortkastet uke - ha ha ��
    Sinnasaujakkene deres blir kjempefine!

    SvarSlett