Sider

søndag 20. november 2016

To nye hesper garn


To nye hesper garn er ferdig. De ble på tilsammen 113 gr og 554 meter med tretråds garn i to hesper. Fletten har jeg bestilt fra Three Waters Farm og fargen heter Bright Open Sky. Fiberinnholdet er 40% Merino, 40% Merino superwash og 20% Tussah Silk. Jeg har kjedetvunnet dette garnet for å holde fargene i felter. Det var store fargeforskjeller i fletta og jeg var redd for at det skulle bli bare rot med totråds garn. 
Et nytt spinneprosjekt er kommet på rokken. Denne fletten har mye dusere farger som går ton-i-ton så det skal bli totrådsgarn.
Neste helg er det Preppekurs på Spinnvilt i Oslo og det blir gøy. Det skal bli fint å lære noe nytt og å lære å bruke utstyret jeg har. Får håpe det ikke blir med noe nytt hjem....

 
Da har jeg fått Bjørnlisokkene på pinnene av Marit H. Bergsrønning. Sokkene strikker jeg i Arwetta Classic, og både garn og mønster er kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Strikker på pinne 2.5 mm som er favoritt tykkelsen på pinner for min del. 
Strikker fremdeles på det store Valmuesjalet, Sinnasaujakka og Tilda-kåpa. Mangler bare et erme på Sinnasauen nå. Mangler pinner til kåpa så jeg må ut å kjøpe det. Holder også på med The Doodler men mangler litt garn og venter på at det kommer inn.
 
 
Nå prøver jeg igjen å få skrevet ned mønster som jeg lager så får vi se hvordan det går. Det er gøy og arbeidsomt på en gang. Nå strikker jeg Farmor Olines vanter på nytt å prøver om mønstret stemmer. Denne gangen strikker jeg i Pt2 kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita og med stor fargeforskjell slik at mønstret kommer tydelig frem.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar